平和英语村 > 关于我们 > 村资讯

杭州五套《阳光午餐》栏目走进平和

时间:2008-01-02 00:00:00  来源:杭州五套《阳光午餐》栏目  作者:Cindy 卢欣

 

《阳光午餐》

平和英语村是萧山教育局下属的一个英语培训机构,成立至今受到许多英语爱好者的好评。得知这个消息之后,记着姐姐带着好奇来到了这里。一进门就看见几个明显的英语字眼“English Only!”。

教务主管Kevin:”This is your nametag; you need to put it on. Ok?”
记者姐姐:”Ok!”
教务主管Kevin:” And this is your school bag, you have a note book for your homework and this is your test book. Ok?”
记者姐姐:”Ok!”
教务主管Kevin:”If you enter this door, there’s no more Chinese. You have to speak English. English only! All right, whatever you do, wherever you go, you have to speak English. And no mobile phone too. So you have to turn off your mobile phone. Also, we do this is because you can better your English quickly. Some students come here for two weeks. Some come for longer time, so two weeks is a very short time. That’s why no more mobile phones or no speaking Chinese. If you speak Chinese, we’ll give you a warning card, three warnings you have to go out our school. Do you understand?”
记者姐姐:”Ok!”

原来这里是一个全封闭英语培训基地,一经测出你的英语水平后就会按照英语等级把你分配进某个班级,让你和同一等级的同学一起学习。在这里不仅有外教老师全日陪同你的学习和生活,他们的课程安排也是丰富多彩、科学有序。

例如:同学们除了按照晨读、自习及上课等传统英语学习方法以外,学校的宿舍、走廊等任何一个角落都布置上了和英语有关的东西。他们的电视机里只能看到中央九套和Discovery的节目,他们的电脑也是全部英语程序,就连他们吃饭时跟厨师说活都得说英语。另外他们的老师也会根据具体情况跟同学们一起唱英文歌、跳英语舞蹈等,给人的感觉就像我们突然来到了国外。记者王翠芳认为这样的教育方式和这样的教育环境,不仅可以帮助大家学习英语,也可以了解外国文化,这才是英语学习真正的意义所在。如果我们每所学校的每一位外语教师的课堂上都能达到这样的教育景况,相信我国的外语教育一定会更上一层楼。

 


本文链接:https://www.pinghe.com/AboutGLV/GLVState/2010-08-12/458.html

 

马上评估您的学习费用

学英语目的
可支配学习时长
※ 隐私声明

开课仅剩